Alan Wake: game review

Alan Wake

Introducere

Alan Wake este un joc horror psihologic, dezvoltat de Remedy Games în 2010. Jocul este echivalentul unui serial, multe elemente fiind concentrate pe poveste și pe ilustrarea personajului prinicipal și mai puțin pe gameplay. În acest sens, jocul se simte unic punându-te în papucii unui personaj care încearcă să descopere misterele unei lumi întunecate.

Gameplay

Alan Wake

Alan Wake nu e un joc foarte complex. Ai la îndemână un pistol și o lanternă. Când se apropie de tine un inamic o să fie îmbrăcat într-o umbra care îl protejează de gloanțe. Astfel, ai lanterna pentru a îndepărta umbra și pentru a ține dușmani la distanță. Odată ce monștri sunt expuși la lumină, ei pot fi împușcați și omorâți. Unii sunt mai mari și au nevoie de mai multe gloanțe pentru a fi omorâți. Lanterna consumă baterii care pot fi găsite în natură sau dacă explorezi. Orice sursă de lumină ca un felinar pe stradă îți va regenera viață și va face toți monștri să dispară. De multe ori în joc nu o să poți omorî monștri deoarece sunt prea mulți, așa că e bine să fugi și să îi dai la distanță cu lanterna sau să fugi la adăpost. Alteori, poți conduce vehicule în situați specifice pentru a scăpa de ei.

Gameplay-ul e simplistic și rareori am murit. Jocul îmbrățisează aspectele horror fiind de multe ori asaltat pe nepregătite de monștri sau de obiecte posedate care te pot ataca prin aer.

Poveste Alan Wake

Alan WakeAlan Wake urmărește un scriitor de romane horror care nu mai are inspirația de a scrie. În schimb, propiile lui creații și monștri îl urmăresc în coșmaruri și în realitate.

Pentru a-l face să se simtă mai bine, Alice, soția lui, închiriează o cabană pe o insulă misterioasă. După o ceartă între Alan Wake și Alice pe tematica lipsei lui de inspirație, ea e răpită de forțe întunecate. Insula se scufundă și Alan Wake se trezește într-o mașină. Astfel, Alan Wake încearcă să își recupereze soția și să afle ce se întâmplă cu adevărat în acest oraș. Povestea e ambiguă și cu multe răsturnări de situație. Când Alan se trezește în mașină ai impresia că totul a fost un vis și a avut doar un accident.

Alan află în scurt timp că se situează într-o carte scrisă de el însuși în disperata nevoie de a o recupera pe Alice. În joc poți găsi diferite pagini care relatează într-un mod atmosferic lucruri ce o să ți se întâmple sau sentimentul altor personaje la evenimentele ce s-au întâmplat. E foarte interesant cum integrează o parte din poveste prin aceste pagini.

Povestea e ambiguă și poate fi interpretată lasănd multe detalii la imaginația cititorului.

Alan Wake

Alan Wake poate e nebun, de aceea într-un episod explorăm un azil de nebuni. Poate totul este doar imaginația lui și coșmarurile lui; de aceea multe personaje nu îl iau în serios când spune adevărul. Alan e posibil să fie un personaj fictiv, creația unui scriitor pe nume Zane care încearcă să își vadă personajul eșuând în fața unei forțe misterioase și anume editorul. Scriitorul și editorul au o relație de dragoste care eșuează rezultând această lume haotică acaparată de întuneric.

În general dacă vă plac poveștile horror cu o structură neconvențională atunci recomand Alan Wake.

Chiar și după ce am terminat jocul au fost multe întrebări la care nu am avut răspuns și am stat ceva timp citind teorii. După părerea mea, un joc cu o poveste bună nu îți dă toate răspunsurile, ci te îndeamnă să cauți prin simbolism semnificația poveștii.

Muzica si grafică Alan Wake

Alan Wake

Alan Wake are o muzică atmosferică acaparantă și variată. Muzica pop veche și omniscientă precum și sunetele atmosferice dau lumii o perspectivă sumbră și închisă. Lumea e întunecată și poate fi explorată, deși nu prea ai motive să o faci.

Din punct de vedere al graficii, jocul se menține bine chiar și după 11 ani. Însă, unele fețe și expresii lasă de dorit. Locațiile sunt atmosferice și variate. Pădurea neagră, clădirile vechi și orașul pustiu dau nuanță acestui joc.

Concluzie

Alan Wake are o povestă solidă, o direcție interesantă și o premiză unică. Gameplay-ul e puțin simplist. Grafica și deciziile artistice sunt minunate. Recomand jocul pentru iubitorii de horror și ambiguitate.

Îți dorești să mai citești review-uri scrise de noi? Te invităm să arunci un ochi aici.

Vrei să fii la zi cu activitatea noastră? Te invităm să ne urmărești și pe Facebook sau Instagram.