Audioteca: de ce toți profesorii îndrumă elevii să citească?

audioteca

De ce atâtea cărți? De ce toți profesorii îndrumă elevii să citească? De ce? Audioteca

Pentru că cititul are „n” beneficii de care nu ne dăm seama decât dacă ne-ar spune cineva. Hei, ce-ar fi să citești ‘x’ carte? S-ar putea să te ajute în găsirea răspunsului pe care-l cauți. Ce înseamnă asta? Super simplu. Nu ai imaginația prea bogată? Simplu: citește! Nu prea ai încredere în tine? Simplu: citește. Te pregătești pentru un examen? Simplu: citește. Vrei să știi mai multe despre domeniul tău? Simplu: citește. 

Cititul reprezintă cheia succesului, plus că are foarte multe beneficii? Care sunt acestea? SIMPLU:
  • îți lărgește cunoștințele generale;
  • reduce stresul;
  • îți îmbunătățește somnul, bineînțeles că trebuie să citești înainte de a te culca;
  • devii mult mai creativ;
  • devii mai analitic, vei avea mai multe perspective, ceea ce te va ajuta să porți discuții mai ample cu ceilalți, și nu numai;
  • te ajută să avansezi în domeniul tău;
  • îți îmbogățește vocabularul, astfel vei ajunge să te exprimi mult mai ușor și fără teamă;
  • te face mai atent, vei observa detaliile mult mai ușor, vorba aia: detaliile fac diferența.

 

audioteca

 

Conștientă fiind de toate acestea, mi-am zis că trebuie musai să fac ceva cu elevele mele, și-am creat AUDIOTECA.

Am pornit de la ideea că dacă nu am timp să pun mâna pe o carte, o ascult! Și-am început să ascultăm cărți audio, apoi să vedem piese de teatru, filme care să vorbească despre cartea pe care o aveam în vizor. 

Ce se întâmpla mai departe? Nu ne opream doar la vizionare sau audiere, ci lucram pe text, pe replici, pe secvențe, pe tonalitatea vocilor, pe postura corpurilor, pe gesturi. Cum am mai spus, detaliile fac diferența, așa înțelegeam totul mult mai bine. Cu toate detaliile acestea, putem să caracterizăm personajele, putem să descriem acțiunea.

 Fiecare participant trebuie să parcurgă textul audio, vizual. Pe baza informațiilor pe care le-a dobândit, trebuie să realizeze un proiect. Acest proiect este un exercițiu de prezentare în fața unui public. Noi suntem un public virtual, dar un public bun și activ. 

Prezentatorul creează un proiect care trebuie să atingă câteva puncte esențiale:
  • să ne ofere informațiile cele mai importante despre text,
  • să se raporteze și față de alte texte, filme, piese de teatru, melodii,
  • să organizeze prezentarea dinspre general spre particular,
  • să folosească platforme online, offline și aplicații cât mai interactive, mai creative,
  • să determine publicul să participe activ: exerciții pe baza prezentării, teste, jocuri, concursuri.

Trecem la sarcinile publicului. Acesta din urmă nu trebuie să doarmă sau să aștepte să treacă timpul. Din contră, trebuie să fie foarte atent la orice. Auditorul trebuie să:

  • ia notițe despre prezentare: ce-i place și ce nu-i place, ce este corect, ce nu este corect.
  • cel mai important: ce ar face în plus? Pe scurt: devine creativ!

 

Audioteca își propune activități cu scopuri educaționale, de creație, de public speaking, si mai ales, de lectură activă.


Așa că, dacă și tu vrei să faci parte dintr-o astfel de echipă, join us: 

Acest articol este în colaborare cu Jurnalul Milenial și este scris de Tea-cher D.


Te interesează proiectele despre citit? Descoperă proiectul Oradea citește.

Vrei să fii la curent cu activitatea noastră? Te invităm să ne urmărești și pe Facebook și Instagram.