Cum să deții controlul vieții tale- răspunsuri oferite de Mădălina Preda

cum să deții controlul

Sunt sigură că tuturor ne-au spus părinții înainte să ne punem la teme „Ai grijă să fie curat pe masa ta altfel nu vei putea învăța!”. Ni se repeta întotdeauna faptul că ordinea și disciplinea reprezintă control asupra propriei vieți, așa că ar trebui să avem grijă de ea. „De ce ți-ai cumpărat încă o pereche de blugi când ai în dulap măcar 5 perechi pe care nu-i porți?”, a fost și este întotdeauna o dispută care apare după o zi de shopping în cazul multor familii. cum să deții controlul 
Întotdeauna am căutat răspunsul la întrebarea „de ce este chiar atât de important să fiu ordonat/ă și organizat/ă?”. Mădălina Preda oferă acele răspunsuri de care avem nevoie pentru o mai bună organizare și time management.

Ce înseamnă cu adevărat pentru tine conceptul de a fi organizat?

Din punctul meu de vedere, organizarea înseamnă două lucruri: controlul spațiului și lucrurilor și al raportării mele față de ele, iar apoi să fiu în controlul timpului meu încontinuu. Nu îmi place să pierd timpul căutând diferite lucruri prin casă atunci când fac ceva sau se întâmplă ceva.

Cum reușești să menții acest nivel înalt de organizare cu patru copii alături?

Eu nu văd cum aș putea avea o familie mare și nu îmi imaginez cum am putea fi o familie armonioasă și funcțională fără organizare. Faptul că am mulți copii doar m-a obligat să mă perfecționez. Fără organizare și planificare atentă aș fi pierdută. Astfel, reușim să funcționăm fără bonă și bunici. Nu este un lucru ușor, dar este ceva ce ne aduce multă satisfacție. cum să deții controlul

Pentru împlinirea unui țel este nevoie ca fiecare membru să știe drumul pe care îl vom parcurge. Planificarea are un rol semnificativ în aceste situații. Când prioritatea este definită, este clară și linia de acțiune, iar alegerile devin și mai simple. Organizarea și planificarea ajută ca atât copii, cât și părinții să comunice mai ușor ei între ei.

De ce este imperios necesar ca fiecare om să știe să își organizeze lucrurile pe care le are?

Foarte multe persoane care nu știu unde se află lucrurile lor cumpără dubluri, dubluri cu care nu au ce face. A fi organizat pentru mine înseamnă să dețin controlul asupra relației mele cu obiectele: adică nu o să fac cumpărături impulsiv. Cumpărăturile impulsive se numesc și terapie prin shopping. Avem studii care ne arată că nu te bucuri mai mult de o achiziție de genul mai mult de 12 ore. Pe moment ești fericit, apoi viața ta se întoarce din nou de unde a plecat. Acum 2-300 de ani această posibilitate nici măcar nu exista căci oamenii nu se confruntau cu abundența de stări psihice, gânduri și emoții.

 

Cum să deții controlul

 

Care este punctul comun între planning și organizing?

Dacă s-ar preda în școli principii de organizare și principii de planning ar fi un salt uriaș pentru oameni. Organizarea, planificarea, și managementul de timp alături de gestionarea emoțiilor și ajustarea comportamentală sunt abilități executive care sunt grupate sub fiecare dintre aceste categorii. Să luăm ca exemplu generarea și gestionarea planurilor necesare pentru îndeplinirea unei sarcini. Fie că vrei să scrii lucrarea de licență, fie că vrei să faci de mâncare, fie că vrei să călătorești, trebuie să fii în stare să gestionezi timpul și energia ta. cum să deții controlul

În planificare trebuie să fii în stare să creezi etape. Trebuie să creezi o logică succesiune de acțiuni. Practic, îți pui întrebări precum „De unde începi?” și „Încotro mergi, care este următorul pas?”.

Flexibilitatea este un alt pilon la care trebuie să lucreze toată lumea. Ai nevoie să știi să cum poți să faci diferite lucruri ca să realizezi țelul pe care ți l-ai propus. Trebuie să știi și cum poți să faci altfel lucrurile în cazul în care nu iese cum vrei tu. Flexibilitatea se rezumă la identificarea altor modalități de a ajunge la obiectiv. Un alt lucru important este perseverența orientată spre scop. Avem aceste abilități executive de care ne putem folosi atunci când trasăm drumul spre un scop.

Ce înseamnă „Chronic Disorganization” și cum se manifestă?

Dezorganizarea cronică este acel tip de dezorganizare cu care te confrunți pe termen lung. Dezorganizarea de adaptare, dezorganizarea în perioadă de tranziție sunt câteva dezorganizări care nu sunt de durată. Spun asta pentru că există două tipuri de dezorganizare: cel de lungă durată și cel de moment.

Oamenii care se confruntă cu dezorganizarea cronică cred că așa au fost întotdeauna. Acest lucru afectează negativ calitatea vieții: întârzii la întâlniri, nu găsești obiecte, nu reușești să te organizezi cu timpul- sunt doar câteva dintre aspecte. Și a treia caracteristică este faptul că există o istorie a eșecului. Oricât ai încercat tu să te organizezi și tot nu ai reușit, este posibil să fie o dezorganizare cronică. Este necesar un alt gen de abordare creativă, non-lineară. În aceste cazuri, oamenii apelează la ajutor, printre care mă număr și eu. cum să deții controlul

Afectează organizarea de zi cu zi starea de spirit a unei persoane?

Da, sigur că da. Dacă intri în casa unui prieten și vezi ambalaje pe jos, dezordine, mâncare peste tot ai un sentiment de apăsare, de stres și îți dorești, inconștient, să pleci. Însă, dacă intri în casa aceluiași prieten și observi că totul este organizat, curat și aranjat, ai un sentiment de parcă te invită mediul înconjurător să îl explorezi.

Este o codependență între organizare și starea de spirit a unei persoane. Se influențează una pe alta. Dacă te-ai certat cu cineva impulsul este să arunci haine peste tot, să nu speli vasele după tine și să lași dezordine după tine. În același timp, dacă te simți rău și te apuci să faci curat în casă îți dă o stare de bine, o stare de control asupra vieții, te simți mai în putere.

 

Cum să deții controlul

 

Cum arată o sesiune de planificare alături de tine?

Orice ține de planificare este un proces. În primul și primul rând trebuie să definim procesul. Uneori lucrăm pe calendar, lucrăm pe agendă, facem planuri săptămânale/zilnice, facem foarte multă responsabilizare, analizăm foarte mult, ne setăm obiective, le urmărim. Depinde de fiecare om unde dorește să ajungă. Majoritatea sesiunilor sunt online, lucrăm foarte mult cu mind mapping, cu screensharing. cum să deții controlul

Planificarea poate să fie de școală, de educare, de business, de stil de viață, astfel neexistând o structură fixă. Mă ghidez după nevoile clientului. După fiecare sesiune, clientul primește câteva chestii pe care trebuie să le facă până la următoarea sesiune. Deschidem fiecare sesiune cu dezbateri despre „tema” oferită. Un aspect foarte important este faptul că nu funcționează precum ședințele cu un psiholog. Dacă este nevoie ca un profesional organisor să intervină de 2 ori în același spațiu înseamnă că el este un fail.

Dacă ar fi să alegi cinci cărți pe care ar trebui să le citească toată lumea, care ar fi acelea și de ce?

„Eat that frog” sau „Începe cu ce nu îți place” de Bryan Tracy- este plină de instrumente, pe multe domenii de viață. Sunt multe instrumente care te pot ajuta să faci acel lucru pe care îl ocolești să îl faci.

„Atomic Habits” – aici vedem ce înseamnă anatomia unui obicei. Noi suntem spuma obiceiurilor noastre. Fără să ne dăm seama, facem alegeri datorită obiceiurilor.

„Deep work” – este despre capacitatea noastră de a ne concentra asupra lucrului pe care îl facem. Cartea abordează capacitatea ta de a fi prezent în discuție, abilitatea de a te concetra când citești, capacitatea de a face cumpărături. cum să deții controlul

„Oscar și tanti Roz” – are ca temă faptul că trăim cu toții aceeași viață, același timp, important este ce alegem să facem cu el.

Și orice scris de Seneca. Veți găsi citate asupra cărora ar trebui să ne oprim cu toții și să cugetăm. Citatul meu favorit este „Dacă nu știi înspre ce port navighezi, orice vânt îți poate fi sau nu prielnic”.

 

Cum să deții controlul

 

 Care ar fi cele cinci principii după care crezi că fiecare om ar trebui să se ghideze în viață?

Nu mai cred că există adevăruri general valabile în afară de ce arată știința în momentul de față. Ne putem ghida doar după ce arată știința că există și se aplică în cazul fiecăruia. Sunt atât de multe cercetări care ne pot da niște instrumente cu adevărat pentru a ne îmbunătăți nivelul de viață al fiecăruia.


Ți-a plăcut acest interviu și îți dorești să citești și altele? Te invităm să arunci o privire la secțiunea noastră de interviuri.

Vrei să fii la zi cu activitatea noastră? Te invităm să ne urmărești și pe Facebook sau Instagram.

La 21 de ani, lucrez ca reporter la o redacție din Oradea. Fost student Erasmus, practicant în pedagogie, editor fondator al Jurnalului Milenial, un overthinker înrăit, mă străduiesc întotdeauna să văd partea plină a paharului. Când simt că lumea reală mă sufocă mă refugiez în cărți și muzică. Iubesc viața pe care o am :)