Importanța alimentației: cum ar trebui să arate mesele noastre de zi cu zi

importanța alimentației

Am primit provocarea de a vă povesti câte ceva despre alimentație și importanța acesteia. Aceasta este o mică introducere în subiect. importanța nutriției

Ce este alimentația?

Alimentația este procesul prin care organismul nostru primește substanțele nutritive necesare desfășurării activităților. După cum bine știm, omul se naște, se hrănește, se dezvoltă, se reproduce și moare. Fără alimentație nu am putea trăi și desfășura activitățile noastre de zi cu zi.

Care este rolul alimentației? Oare de ce mâncam?

Prin intermediul alimentației, organismul nostru primește toți nutrienții (lipide, glucide, proteine, minerale și vitamine), astfel putem funcționa optim, iar activitățile noastre de zi cu zi se pot desfășura fără probleme.

Cât trebuie să mâncăm?

Alimentația reprezintă o necesitate, dar, în cele mai multe cazuri, reprezintă și o plăcere. De exemplu, în cazul meu este una dintre cele mai mari plăceri. Bineînțeles ca nu toate alimentele sunt pe gustul nostru, dar asta nu reprezintă o problemă. În special, în zilele noastre nu reprezintă o problemă deoarece avem o gamă vastă de alimente și le putem evita cu ușurință pe cele care nu sunt pe placul nostru. De cele mai multe ori, mâncăm atunci când ne este foame, dar sunt și cazuri în care o persoană mănâncă din plictiseală sau își găsește un refugiu în mâncare. Trebuie sa ținem cont de faptul că trebuie să existe un echilibru între consumul de energie și aportul de alimente. Acest lucru se numește necesar caloric. Acesta este diferit de la individ la individ, diferă în funcție de vârstă, sex, înălțime, greutate și activitate fizică. importanța nutriției

Ce ar trebui să mâncăm?

Sfatul meu, ca studentă la Nutriție și Dietetică, este să avem o alimentație cât mai variată, bogată în nutrienți, care să asigure necesarul caloric. Vă sfătuiesc să consumați în fiecare zi fructe, legume, cereale integrale (pâine integrală, paste integrale), proteină calitativă. Când vine vorba de snackuri, dulciuri, fast food, vă sfătuiesc să nu le consumați des. Nu spune nimeni să renunțăm la ele de tot, deoarece stilul de viață în care renunțăm la ceva ce ne face plăcere, nu este unul adecvat. Vă sfătuiesc să stați departe de „dietele” care vă interzic consumarea unor macronutrienți (carbohidrați, proteine, grăsimi), care conțin cuvântul DETOX în titlu, care vă promit pierderea a 5 kg într-o săptămână și nu în ultimul rând, „dietele” scrise de neprofesioniști.

 

importanța alimentației

 

Cum ar trebui să pregătim mesele?

Un prim sfat este să renunțăm, pe cât se poate, la prepararea alimentelor în băi de ulei. Evitați, pe cât se poate, alimentele foarte grase. Folosiți ulei de măsline sau cocos în schimb, pregătiți alimentele la abur sau în cuptor cu ajutorul hârtiei de copt, astfel nu veți avea nevoie de ulei. importanța nutriției

importanța alimentației

 

Cum ar trebui să arate farfuria noastră?

Metoda Healthy Plate este cea mai recomandată și simplă metodă care ne poate ajuta în a ne realiza o farfurie sănătoasă. Jumătate din conținutul farfuriei ar trebui sa conțină fructe/ legume cât mai colorate și variate. Un sfert din farfurie să conțină carbohidrați (cartofi, paste, orez, pâine), iar ultimul sfert proteina calitativă (carne, ouă, pește, tofu). Ideea este să mâncăm cât mai colorat și diversificat.

Câte mese pe zi sunt necesare?

Depinde de vârsta individului, voi lua de la mic la mare. Copilașul nou născut mănâncă la cererea mamei, ceea ce înseamnă că poate avea până la 7-8 mese pe zi, sugarul are undeva la 6-7 mese pe zi, copilul mic are 3 mese principale și 1-2 gustări mici, iar adultul 3 mese principale și 2 gustări. Foarte important este micul dejun. Din păcate multă lume sare peste el, dar este masa cea mai importantă a zilei. Sunt multe studii care au arătat faptul că omiterea micului dejun determină creșterea glicemiei postprandiale după servirea prânzului și cinei. IMC-Indicele de masă corporală- poate crește în cazul în care sărim peste micul dejun, iar în cazul copiilor, elevilor, studenților, performanța academică poate să scadă.

 

importanța alimentației

 

Mâncăm să trăim sau trăim ca să mâncăm?

Trebuie să conștientizăm că noi mâncăm ca să trăim, nu invers. Mâncatul ne ajută organismul să funcționeze optim și uneori ne provoacă bucurie, ca în cazul meu atunci când mănânc ceva dulce. 🙂 Cunosc, și am auzit, multe cazuri în care unii oameni își găsesc refugiul în mâncare, ceea ce nu este un lucru atât de bun. În aceste situații crește numărul cazurilor de diabet, obezitate și alte boli. Vă sfătuiesc ca atunci când aveți momente mai grele să apelați la un psihoterapeut și la un dietetician. Este cea mai bună și cea mai sigură metodă. importanța nutriției

Încheiere

Aș dori să închei acest articol cu încă un sfat: vă rog din suflet să apelați la specialiști, oameni care au studii în diferite domenii, nu mai citiți de pe internet articole de pe site-uri fantoma, site-uri care nu au legătură cu subiectul pe care îl căutați, nu va lăsați pe mâna lui Dr. Google. Investiți în sănătatea voastră și nu o neglijați!

Aștept cu mare drag întrebările voastre pe Instagram, unde vă răspund cu mare drag. Găsiți multe postări educaționale și rețete sănătoase pe profilul meu.

Pe data viitoare, multă sănătate și aveți grija de voi!


Te invităm să citești și alte articole care îți ofer îndrumarea necesară pentru o viață mai echilibrată.

Îți dorești să fii la curent cu activitatea noastră? Te invităm să ne urmărești și pe Facebook sau Instagram.
Fotografii realizate de Alessandra Pirlea.