O numărătoare inversă de Emilia Toma- recenzie

o numărătoare inversă

Titlu: O numărătoare inversă
Autor: Emilia Toma
Nr. Pagini: 255

Emilia Toma este o scriitoare tare talentată. Mă bucur că am ajuns să o cunosc și în viața reală. A fost o adevărată plăcere să citesc ,,O numărătoare inversă’’, cea de-a doua carte publicată de aceasta și descoperită de mine.
,,O numărătoare inversă’’ nu este o carte pentru toată lume. Subiectul pe care îl propune este unul foarte sensibil: violența domestică. Personajul nostru principal, Ovidiu, este violent în cadrul relațiilor pe care le are cu femeile de-a lungul timpului. Însă, se poate observa că acest lucru se datorează unor factori și persoane din trecut. Cartea a fost scrisă atât de realist, încât la un moment dat ajunsesem să îl înțeleg pe Ovidiu. Deși, eu nu mă identific cu astfel de comportament, astfel nici nu îl promovez. Mi-a plăcut faptul că Emilia a conturat dramele din viața și din copilăria personajului principal. Astfel, am putut să înțeleg de ce acesta a luat anumite decizii sau de ce a reacționat greșit în anumite situații. o numărătoare inversă

Emilia nu se axează numai pe protagonistul romanului, ci și pe personajele care l-au marcat și l-au determinat să ia cele mai grele decizii în viață.

Le amintesc aici pe Ana și pe Vanda, două personaje puternice pe care le-am înțeles și compătimit în egală măsură.

Un alt aspect pe care l-am apreciat la cartea Emiliei este faptul că aceasta se joacă cu perspectivele narative. Astfel, putem să aflăm povestea din mai multe puncte de vedere și să descoperim cu adevărat personajele principale. Stilul de scriere este alert, dialogurile sunt dinamice, iar gândurile personajelor presărate în fiecare capitol nu fac decât să stârnească interesul cititorului. Finalul mi s-a părut potrivit și ingenios. A fost genul de sfârșit care te determină să îți pui multe semne de întrebare, să îți imaginezi scenarii și să speri la o continuare a poveștii.

Cartea a primit din partea mea 4/5 steluțe și pot spune că m-am bucurat enorm să văd o evoluție a stilului de scriere al autoarei (făcând o comparație cu ,,Terapie pe salteaua de pilates’’). Consider că este o carte pentru persoanele cu vârste de peste 18 ani, având scene cu un puternic impact emoțional asupra cititorului.

Îți dorești să mai citești recenzia cărți „Casa din marea azurie” de TJ Klune? Atunci te invităm să citești acest articol.

Vrei să fii la zi cu activitatea noastră? Te invităm să ne urmărești și pe Facebook sau Instagram.