Sesiunea și alimentația. Alimentația în timpul sesiunii

sesiunea și alimentația

Sesiunea pentru o mare parte dintre studenți înseamnă o perioadă plină de stres, nopți nedormite, cafea foarte multă și un stil de alimentație haotic sau chiar excluderea mâncării din program. Studentă fiind, având în vedere că și în cazul meu o zi e formată din 24 de ore, încerc să-mi împart programul astfel încât să am timp pentru tot ce îmi doresc. Sesiunea și alimentația

sesiunea și alimentația

 

Ce să faci în sesiune atunci când vine vorba de alimentație?

O metodă salvatoare ar fi „meal prep”, asta înseamnă pregătirea unei cantități mari de mâncare, pentru mai multe zile. Mâncarea va fi împărțită în cutii pe care le depozitezi în frigider și nu ai altă treabă decât să scoți cutia și să mănânci. În primul an de facultate făceam asta duminica și aveam ce mânca până miercuri și câteodată joi.

Altă metodă salvatoare este să-ți planifici mesele din timp, astfel încât atunci când mergi să-ți faci cumpărăturile, mergi cu un scop precis în minte și cumperi doar alimentele de care ai nevoie. Această metodă te salvează și de achiziționarea în plus a unor alimente pe care doar le cumperi, uiți de ele și apoi le arunci, pentru că termenul de valabilitate este depășit. Prin urmare, este și o metodă care te ajută să economisești.

 

sesiunea și alimentația

 

Nu neglija consumul de carbohidrați! Ai nevoie de aceștia. Ei îți oferă energie și după cum bine știi, învățatul în condiții de oboseală nu este deloc eficient. Consumă carbohidrați de calitate (pâine cu semințe, ovăz, cartofi, paste integrale, orez etc.) , cât mai puține produse procesate, bogate în calorii și sărace din punct de vedere nutrițional, iar aici mă refer la chipsuri, sărățele, snackuri, dulciuri sau produse de patiserie.

Începe-ți ziua cu un mic-dejun nutritiv și delicios. Iată câteva exemple de mic-dejun:
  1. Ovăz cu proteine, fructe și nuci;
  2. Omletă cu șuncă și salată de legume;
  3. Pâine prăjită cu avocado, somon și legume;
  4. Lipie cu avocado și ouă;
  5. Lipie cu șuncă și legume;
  6. Budincă de chia cu fructe și nuci;
  7. Ovăz cu banana, cacao și mandarine;
  8. Pâine prăjită cu humus, ouă, telemea și legume;
  9. Ou poșat cu avocado, pâine integrală și legume;
  10. Iaurt grecesc cu granola si fructe;

Snackurile ar putea consta din fructe de sezon, diferite oleaginoase. Sesiunea și alimentația

 

sesiunea și alimentația

 

Țineți cont de metoda „farfuriei sănătoase” la fiecare masă: 1/2 să conțină fructe sau legume, 1/4 proteină de calitate (carne, peste, tofu, ouă, brânzeturi), iar 1/4 carbohidrați de calitate (cartofi, orez, paste, pâine).

Pe cât se poate, încercați să ocoliți consumul de alcool și de produse cu un indice glicemic ridicat și fumatul, acestea inhibând activitatea cerebrală.

Nu uita de hidratare, fiindcă este foarte importantă! În perioada sesiunii tindem să uităm de ea, însă cel mai ușor este dacă îți pregătești întotdeauna o sticlă de minim 2 litri pe care să o ai mereu lângă tine pentru a nu uita să te hidratezi.

Ai grijă la consumul de cafea! 2 (cești?) sunt suficiente! Mai bine odihnește-te o oră, fă un duș rece, ieși la o plimbare de jumătate de oră în momentul în care simți că nu mai ai energia necesară, ocolește pe cât se poate de mult consumul în exces de cafea și consumul băuturilor energizante!

 

sesiunea și alimentația

 

Mișcarea ajută! Dacă vă permite timpul, vă sfătuiesc să alocați măcar 30 de minute sportului, fie că e vorba de alergat, plimbare, mers cu bicicleta, înot sau antrenamente la sală. Prin sport vă puteți relaxa și descărca!

Odihna este foarte importantă. Încearcă să dormi minim 7 ore în fiecare noapte ca să ai un randament bun. Seara, înainte de culcare, citește o carte faină și lasă telefonul. Poți sa închei ziua cu o cană de ceai din plante. Take your time și ascultă-ți corpul! Sesiunea și alimentația

Pentru mai multe sfaturi vă invit să urmăriți postările legate de nutriție și sănătate în fiecare miercuri, aici, pe Milenial! Dacă aveți întrebări legate de alimentație, le aștept cu mare drag pe Instagram!

 

sesiunea și alimentația

 

Până data viitoare, vă doresc multă sănătate și aveți grijă de voi, de organismul și de sănătatea voastră mentală!


Te invităm să citești și alte articole care îți ofer îndrumarea necesară pentru o viață mai echilibrată.

Îți dorești să fii la curent cu activitatea noastră? Te invităm să ne urmărești și pe Facebook sau Instagram.
Fotografii realizate de Alessandra Pirlea.