Suntem inevitabili de Gayle Forman- recenzie

suntem inevitabili

Notă finală: 4/5 suntem inevitabili

„Suntem inevitabili” este o poveste drăguță și captivantă despre importanța librăriilor independente, despre ceea ce înseamnă să fii cititor, despre familie și despre sentimentul de apartenență la grup.

În această carte îl urmărim pe Aaron, un băiat de 19 ani care a iubit lectura încă de mic copil.

Pasiunea lui pentru lectură se datorează părinților săi care au deschis împreună o librărie, fiind afacerea lor de familie. Dar de-a lungul timpului, totul se prăbușește din cauza unor evenimente neplăcute. Fiind conștient de impactul negativ pe care librăria o are asupra familiei lui – acum formată doar din el și tatăl său, Ira – Aaron decide să vândă librăria familiei sale fără să spună nimănui. Planurile lui suferă schimbări majore în momentul în care apar în peisaj prietenii neprevăzute care încep să aducă afacerea lor de familie la viață. suntem inevitabili

În această poveste, Aaron poate fi comparat cu domnul Grinch!

În acest sens, Aaron este și el persoană care are mintea setată pe o idee. Nu are importanță dacă ideea respectivă este bună sau rea, refuză să privească partea plină a paharului. Chiar și atunci când lumea se oferă să îl ajute, el refuză din prima, întrucât consideră că urmează să fie folosit sau batjocorit. Tot cu Grinch seamănă! El este pur și simplu prins într-o plasă de gânduri negative. Din acest motiv, are nevoie de ceva sau cineva care să-l scoată din această stare de incertitudine. Totuși, schimbarea este inițiată de către Chad, un băiat într-un scaun cu rotile care îi face viața lui Aaron și mai haotică, dar într-un mod mai pozitiv.

suntem inevitabili

Prin intermediul lui Chad, personajul nostru morocănos, cunoaște oameni noi care îi oferă un strop de siguranță.

Pot să spun cu mâna pe inimă că am iubit personajele secundare! Povestea polarizează în jurul lui domnului Grin- Aaron. Totuși, consider că lumina reflectoarelor a fost acaparată de către personajele secundare: Chad, Ike, Richie, Garry, Hannah și mulți alții. Am descoperit în ei o complexitate frumoasă. Mereu au cele mai bune intenții deși nu ar avea de ce, fiind mereu pregătiți să sară în ajutor atunci când este nevoie. suntem inevitabili

Personajele au un umor inedit care o să-ți pună zâmbetul pe buze. Acestea se fac remarcate prin modul în care povestea înaintează datorită situațiilor create de către acestea.

Am favorizat capitolele unde și-au făcut prezența remarcată. Am simțit că, datorită lor, povestea a prins un contur frumos și plăcut. În timp ce Aaron oferea constant un aer negativ care te făcea să-ți dai ochii peste cap, ceilalți ofereau o pată de culoare pentru a însenina scena respectivă și te motivau să continui lectura.

Avem și un strop de romance…era inevitabil (badumtss). Aaron își cunoaște love interest-ul, ideea lui de suflet-pereche. O cunoaște prin intermediul lui Chad care îl roagă să-l ducă la un spectacol de muzică, iar acolo o întâlnește pe solista Hannah Crew și simte instantaneu o atracție puternică pentru ea. Pe parcursul lecturii vedem cum Hannah îl influențează (mai mult sau mai puțin) pe Aaron. Acest lucru nu a demonstrat decât faptul că Aaron nu are o personalitate bine conturată – pur și simplu își pierde din esență atunci când ceilalți sunt în jur. Deși nu a reprezentat un factor important în carte, consider că romantismul putea fi evitat destul de ușor…Dar, asta este părerea mea personală.

Per total „Suntem inevitabili’’ este o lectură faină, ușoară și rapidă care o să vă ofere o stare de bine atunci când o citiți.

Este ideală pentru zilele acestea răcoroase, când tot ceea ce îți dorești este să te scufunzi în patul tău comod alături de o ciocolată caldă și o carte pe gustul tău.

– Articol scris de Booksstopia