Tea-Cher D: metode interactive de a învăța o limbă străină

Tea-Cher D

Care a fost inspirația numelui profesoarei virtuale?

Tea-cher D. este o compoziție de ceea ce însemn și fac. Mă gândisem mult timp la numele pe care să-l aleg, dar nu toți au înțeles denumirea, așa că mă simt datoare, și-o voi explica. Tea vine de la cuvântul din limba engleză care înseamnă ceai, cher provine din limba franceză și înseamnă drag, iar D, desigur, vine de la Dana, prenumele meu. Ce legătură are ceai, drag si D? Formează teacher, ceea ce-mi place să fiu mai înainte de toate. Ei, bine, pe lângă profesoară mai eram și om de sprijin. Vorbeam deschis cu elevii mei ca atunci când stai la o cană cu ceai alături de o persoană dragă.

Ce înseamnă pentru tine meseria de profesoară de franceză?

N-am cuvinte să spun cât de mult îmi place să predau, să găsesc metode faine, activități cât mai interactive. Meseria (vocație, chiar) de profesor, în general, este o meserie extrem de solicitantă. Ca să fii un profesor bun, trebuie să debordezi de creativitate, să iubești meseria și elevii, oricât de mici sau mari ar fi. În zilele noastre profesorul vine la pachet cu foarte multe responsabilități. În ziua de astăzi, nu se mai prezintă la catedră ca înainte: te ridici de pe scaun, turui lecția, iar profesorul scrie la tablă sau dictează fără întrerupere.

Cum poate ajunge profesor un student care a terminat facultatea de litere?

Pentru a ajunge să profesezi, trebuie să urmezi un modul psihopedagogic și-apoi să dai examenul de titularizare pe materia aleasă, studiată la facultate, desigur. Examenul de titularizare pe limba franceză este foarte greu, este foarte mult de învățat, în condițiile în care nu vei folosi 100% din informații la clasă. Mi-aș dori să fie restructurat, reorganizat acest examen, să fie cât mai mult axat pe practică. Atunci când te înscrii pentru examenul de titularizare, ai o oră sau două de practică pe care le susții într-o anumită școală sau liceu, dar nu este suficient.

 

Tea-Cher D

 

Care este scopul principal al proiectului Tea-Cher D?

Proiectul a început cu ideea de a găsi tehnici faine, ușoare pe care să le folosești în învățarea unei limbi străine. Am evoluat și-am început să fac videoclipuri despre limba franceză, lecții predate în stil propriu, am continuat cu filmări despre experiențe personale în străinătate. Proiectul Tea-cher D. are ca și scop învățarea limbilor străine prin orice metode întâmpinăm.

Uitându-mă pe profilul tău, am văzut că ai absolvit facultatea în Iași, dar acum stai în Germania. De ce ai ales Germania dacă tu ai o pasiune pentru franceză?

Mie-mi place limba franceză, nu cultura. Mulți confundă lucrurile astea, iar mulți cred că dacă predai limba franceză, totul se leagă de Paris. Concepție total greșită. Limba franceză nu înseamnă doar Parisul și nu se referă doar la Franța. Cu dialect sau fără dialect, limba franceză este vorbită în mult mai multe țări decât știu mulți dintre noi.

Am locuit doi ani în Olanda, apoi m-am mutat în Germania, o alegere strict personală, dar care mi-a adus o mare bucurie, aceea fiind, limba germană. O veche dragoste neîmplinită. Mi-am dorit la Iași să studiez limba germană, dar nu am fost încurajată, așa că mulți ani mai târziu am revenit la vechea dragoste, limba germană.

 

Tea-Cher D

 

Cum își organizează Tea-Cher D lecțiile online?

Când eram în România nu am susținut decât lecții fizice. În acel amoment, aveam acasă toate materialele posibile și imposibile, tablă și toate cele. Lecțiile online au apărut cumva forțat, situația care ne-a urmărit cam doi ani și ceva ne-a împins spre online. Nu luasem în calcul, însă oamenii care mă cunoșteau din România, știau cât sunt de pasionată de ceea ce fac, iar cei mici m-au iubit mereu, așă că toate cererile lor m-au condus spre online.  Lecțiile online au venit ca un o provocare. Îmi plac la nebunie lecțiile online și mi se pare că este cea mai faină oportunitate care există pentru cursurile de limbi străine.

Care e diferența între învățământul românesc și nemțesc?

Încă nu pot să fac o asemenea diferență pentru că nu am activat decât în învățământul pentru adulți. După părerea mea, acesta este un învățământ exact, direct, la punct și care nu impune prea multă activitate didactică distractivă.

Pe termen lung, care este viziunea ta în ceea ce privește Tea-Cher D?

Îmi doresc o școală online de limbi străine, căci acum activez pe doar trei limbi străine: franceză, engleză și germană. Îmi place la nebunie ce fac. Cred cu tărie că viitorul meu trebuie să se așeze lângă o tablă interactivă care să te învețe o limbă străină.

 

Tea-Cher D

 


Ți-a plăcut acest interviu și îți dorești să citești și altele? Te invităm să arunci o privire la secțiunea noastră de interviuri.

Vrei să fii la zi cu activitatea noastră? Te invităm să ne urmărești și pe Facebook sau Instagram.

A pus bazele proiectului în 2020, la începutul pandemiei, înainte să își dea bacul. Acum, este anul 3 la jurnalism în Oradea și membru asociat în cadrul Uniunii Ziariștilor Profesioniști. Iubește cafeaua, cărțile și ploile zilelor de vară.