Ultimate Spiderman: game review

ultimate spider man

Introducere

ultimate spider man

Sunt multe jocuri ale copilărei mele pe care mi le amintesc și acum. Multe dintre ele au avut o poveste captivantă precum Assasins Creed sau au avut un gameplay cu o estetică unică ca Duke Nukem sau Doom. Unul dintre jocurile mele preferate de când am fost copil a fost Spiderman Ultimate din 2005, care deși are mai mult de 16 ani este o experiență la fel de bună pe cum mi-o amintesc.

Grafică si alegerile vizuale

Un aspect foarte important al jocului este faptul că arată ca și cum ar fi tras dintr-o bandă desenată. Deși grafica e veche, jocul nu a îmbătrânit foarte mult deoarece personajele sunt conturate și desenate. Ele nu încearcă să arate realist, ci urmează tiparul benzilor desenate. Acest stil vizual face jocul să iasă în evidență și mă bucur că au mers în direcția aceasta deoarece arată superb. Cutscen-urile au dramatismul și acțiunea unei benzi desenate arătând 2-3 panouri cu acțiune sau dialog important. Pe lângă asta, jocul aduce omagiu seriei Ultimate Spiderman având în loading screen ilustrații în stilul benzilor desenate. Orașul e viu și e conturat în același stil: vibrant, primitor și nostalgic.

ultimate spiderman

ultimate spiderman

Gameplay Ultimate spiderman

Deși jocul e vechi am fost impresionat de conținut. Jocul e mai mult un fir narativ care urmărește in mod liniar povestea lui Spider-man și al lui Venom.

Spider-man poate să alerge pe clădiri, să traverseze orașul folosind panza lui specială de paianjen și să sară foarte departe. Asta face traversarea orașului distractivă atunci cănd trebuie să te miști de la un obiectiv la altul. Pe lăngă asta, Spiderman se poate lupta cu infractori folosind diverse combo-uri simple de lovituri. Sistemul de luptă e simplist dar e eficient când vine vorba de luptele mai dificile deși aș fi preferat ca Spiderman să aibă mai multe abilități.

ultimate spiderman

Între misiunile povești, ca să progreseze, Spiderman trebuie să facă misiuni opționale. Acestea pot fi: racing, combat tour sau city events.

Racing îți cere să traversezi într-un timp scurt o distanță. Din cauza faptului că jocul are o problemă cu camera ca multe dintre jocurile învechite (Resident Evil), asta e o activitate oribilă. De multe ori o să mergi prea departe decât locul unde vrei ajungi sau o să ți se întoarcă camera spre alt colț decât mergi. E destul de dificil să ajungi repede dar nu am fost supărat în totalitate. Jocul nu te obligă să faci toate misiunile, deci le-am făcut pe cele mai ușoare fără stres.

ultimate spiderman

Combat tour îți cere să bați diferiți infractori. Sistemul simplist de combat face asta să fie umpic repetitiv dar nu e o problemă mare deoarece jocul nu iți cere să faci multe. Ar fi putut să îl aibă pe Venom în schimb pentru a diversifica lucrurile deoarece abilitățile lui sunt mult mai rafinate în a bate oameni.

City events implică să duci oamenii la spital sau să îi salvezi de infractori. Ultimate spiderman

Misiunile poveștii în general au un boss central cu câteva etape. De obicei la început trebuie să îl urmăreșți. Această urmărire de multe ori e frustantă deoarece dacă boss-ul pe care îl urmărești se urcă pe lângă clădiri nu o să vezi unde merge. Această problemă se vede foarte clar când trebuie să îl urmăresți pe Electro care se ascunde după clădiri (sau zburând prea sus) neștiind unde merge. Unele urmăriri sunt interesante deoarece bossi pot să dea în tine cu abilități sau să pună pereți pentru a te opri. Însă nu apreciez faptul că sunt atât de multe și prea dificile în natură.

ultimate spiderman

În schimb partea în care trebuie să te lupți cu boss-ul respectiv este de multe ori distractivă. Bossi nu sunt foarte dificili dar nu sunt nici ușori. De multe ori au puncte slabe care pot fi exploatate. De exemplu dacă vrei să îl înfrângi pe Rhino trebuie să te ferești de el cănd dă cu mașini în tine și după cănd a obosit să îl lovesți in spate. E interesant faptul că de multe ori când un boss are o abilitate specială o să apară pe ecran sub forma unei ilustrații, ca într-o bandă desenată.

Fie că fac o anumită animație care iți dă de înțeles că o să atace, fie faptul că poți să îi ataci din spate. Ultimate spiderman

Varietatea de inamici din joc e foarte bună și fiecare boss are propia strategie de a fi bătut. Unii dau cu lasere în tine, alții atacă civili care trebuie să îi protejezi. După părerea mea bossi sunt cea mai bună parte din joc și mă bucur că au atenția pe care o merită.

Venom e un personaj vicios care poate sări foarte departe asemenea lui Hulk. Poate mănca civili de pe stradă pentru a-și reface viața. Poate ataca cu tentacule de departe; poate arunca vehicule, să distrugă elicoptere și afișe electronice. În general misiunile cu Venom sunt foarte fun. Venom are mai multe abilități ca Spider-man in luptă însă e mai încet ceea ce face deplasarea mai ineficientă când trebuie să scape sau să urmărească pe cineva. În general Venom si cu Spiderman au același loc în joc și se simte bine să ai si perspectiva personajului negativ.

ultimate spiderman

ultimate spiderman

Jocul e o experiență scurtă de cam 6 ore sau chiar mai puțin însă e direct la subiect. Acțiunea și personalitatea se văd in multe decizii cum ar fi locațiile si personajele alese. Sincer nu aș fi crezut că o să mănănc copii cu Venom sau că o să ma lupt după cu Wolverine. Ultimate spiderman

Soundtrack

Muzica e vibrantă și nostalgică. Probabil toți am avut telefoane Nokia cu ringtone-uri de genul la un moment dat. Sunetul tehnic și electric de muzică de club impreună fac lumea să pară într-o acțiune continuă.

Poveste Ultimate Spiderman

Spiderman Ultimate a fost o serie de benzi desenate de succes în anii 2000 publicat de Marvel comics. Seria Ultimate se întâmplă într-un univers paralel față de 616 (universul original), astfel scriitori au avut libertatea de a schimba drastic originea personajelor în universul Ultimate. Astfel de exemplu, Norman Osborn(Green Goblin) a devenit un monstru cu flăcări care terorizează orașul. Venom nu este un extraterestu venit de pe altă planetă (ca și în universul original),ci este un custom simbiotic creat de tatăl lui Parker. Povestea explorează astfel acești noi eroi care ni se par familiari dar care au ales căi diferite.

Peter Parker dorește să afle ce s-a întâmplat cu tatăl său. Ultimate spiderman

Venom își dorește să scape din captivitate deoarece e reținut de o companie secretă care vrea să afle secretul simbiotului. Infractorii ca Rhino sau ca Green Goblin scapă din închisoare. SHIELD și alte organizați eșuează să țină orașul sub control așa că Spiderman e aici să salveze situația.

Narațiunea e foarte dinamică. Nu prea există dialog sau expozițiune care să lege povestea de un mesaj foarte amplu, în schimb acțiunea e bogată. Personajele sunt bine alese. Majoritatea dintre personaje au o relație fie cu Venom, fie cu Spiderman, deci au sens să fie în poveste. Am fost surprins de unele alegeri ca Johny Blaze sau Wolverine dar s-au potrivit foarte bine cu personajele principale.

Părere finală Ultimate spiderman

Jocul Ultimate Spiderman se menține bine după atâția ani. Sincer, am avut o experiență frumoasă cu acest joc, iar dacă vă plac jocurile de aventură cu super eroi trebuie să îl încercați și voi.

Îți dorești să mai citești review-uri scrise de noi? Te invităm să arunci un ochi aici.