Un regat întrețesut de Tahereh Mafi- recenzie

un regat întrețesut

Romanul este un fantasy despre împărății care se ciocnesc, iubiri interzise și o regină de mult uitată care trebuie să-și croiască drum prin întuneric pentru a-și recăpăta tronul. Este genul de carte care te acaparează din prima și care te face să te îndrăgostești imediat de această lume fantastică. un regat întrețesut

Ce mi-a plăcut:

1. Cred că menționez acest lucru de fiecare dată, DAR știți că nu sunt cea mai mare fană a cărților care se concentrează pe descrieri kilometrice. Pur și simplu eu am ajuns la concluzia că nu mai dispun de acel ‘’attention span’’ pre TikTok. Nu zic că este un lucru bun! Din contră… încerc să mă vindec de acest lucru, dar este un proces complex și greu 😊) TOTUȘI, am început cartea cu această informație în minte & pot să zic că am avut o experiență frumoasă. Tahereh Mafi m-a încântat cu scrisul ei inedit! Descrierile au reușit să picteze frumos acest decor fantezist regal, reușind astfel să mă ‘’teleporteze’’ în lumea lui Alizeh, o lume care s-a focusat pe îmbinarea culturii persane & musulmane.
  2. Personaje: separat? Loved that! împreună? Eh… Consider că, atât Alizeh cât și Kamran (personajul principal masculin) au personalități puternice și dominante, iar acest lucru mi-a plăcut, dar în momentul în care se aflau în prezența celuilalt…ceva se schimba, iar aici nu mă refer neapărat la partea de romance. E cu totul și cu totul altceva. Nu aș știi să evidențiez EXACT momentul sau ce se schimbă în concret, dar asta am simțit pe parcursul lecturii.
  3. Avem acțiune în a doua parte a cărții, ceea ce m-a determinat să cresc nota la carte. În prima parte facem cunoștință cu diverse personaje, cu lumea, cultura, urmărim cum se conturează plotul & intriga, ca mai apoi să vedem cum cartea devine mai alertă (domino style).

Ce nu mi-a plăcut:

Insta love. Avem insta love, besties! *cries in enemies to lovers trope*. un regat întrețesut

1. Alizeh și Kamran au avut acel CLICK din prima. Deși mi-am dat ochii peste cap de câteva ori & am scos un ‘’bleh’’ from time to time, vreau să menționez că am APRECIAT (insist pe APRECIAT) faptul că nu a fost toxicitate în relația lor! Kamran ne arată că poți fi băiatul ăla dur, sexy și atrăgător fără a-ți bate joc de love interest. Shook I know!

Respectul it’s the new black, ladies and gentlemen! Posesivitatea is so last season.

1. Alizeh este Aelin. Let me explain. Ce am detestat la TOG este faptul că Aelin era THE BEST în orice. Cea mai puternică (pt că avea puterile X, Y, Z putea să facă n lucruri posibile și imposibile), cea mai dorită femeie (toți erau fascinați și toți o doreau), era și asasină și …. (nu zic spoilere, dar știți voi), iar chestia aia mă enerva la culme. Nu am suportat niciodată acest trope, întrucât consider că trebuie să existe și partea de vulnerabilitate. Alizeh nu e chiar la acel nivel, dar nici departe nu este. Ea are o putere periculoasă, are puteri de invizibilitate, frumusețea ei este de fapt impecabilă, este regină, era MMA…tot pachetul.

Acestea fiind zise, eu recomand cartea. Dacă căutați cuvântul fantasy în dicționar o să găsiți o poză cu romanul „Un regat întrețesut”. Cartea este I D E A L Ă pentru fanii acestui gen, fapt pentru care vă încurajez să-i descoperiți povestea din spatele coperții (care btw este superbă). un regat întrețesut

– Articol scris de Booksstopia

Îți dorești să mai citești recenzia cărți „Instinct criminal” de Thomas Enger? Atunci te invităm să citești acest articol.

Vrei să fii la zi cu activitatea noastră? Te invităm să ne urmărești și pe Facebook sau Instagram.